La Gomera, Zachod Slonca

7 października, 2011

; Dodane do: Jedzenie, Mój dom na Teneryfie

Restauracja El Mirador w Los Abrigos

Aby trafić do najlepszych restauracji serwujących ryby i owoce morza na południu Teneryfy możemy wybrać się do dwóch miejscowości: Los Abrigos lub La Caleta. Obie miejscowości były niegdyś malutkimi wioskami rybackimi, a teraz rozwinęły się (zwłaszcza La Caleta) w malutkie resorty turystyczne. Nadal z portów w Los Abrigos i La Caleta wypływają codziennie rybacy na połów i to co złowią trafia również do pobliskich restauracji.

W ostatnią sobotę, po zakupach na ryneczku w San Isidro (mój ulubiony targ na południu Teneryfy) i po spacerze i wygłupach na piasku i falach na plaży la Teijta, zajechaliśmy do Los Abrigos z myślą o zjedzeniu lekkiego obiadu.

Przyznam, że jakiś czas nie byliśmy w Los Abrigos i widać, że otwarto tam trochę nowych restauracji jakby ‘pod turystów’. W Los Abrigos jest również, przez wielu uważana za najlepszą na południu Teneryfy, restauracja Los Roques. Jest ona od kilku lat polecana w przewodniku turystycznym Michelin. Restauracja otwarta jest tylko wieczorem.

Restauracja El Mirador na Teneryfie

My tym razem zdecydowaliśmy się wypróbować restaurację, w której nigdy wcześniej nie byliśmy. Przyciągnęło nas drzewo, które rośnie przed restauracją i ustawione pod nim stoliki. W środku restauracja nie jest duża, ale z boku jest duży taras, gdzie jest dużo miejsca i przepiękny widok na morze.

Kelnerka, która nas przywitała była Polką i była bardzo, bardzo miła. Słyszałam jak obsługiwała gości przy innych stolikach i muszę przyznać, że uprzejmością znacznie przewyższała innych kelnerów.

Zamówiliśmy grillowany ser kozi z mojo verde (czyli sosem z kolendry, czosnku, oliwy, soli i octu winnego), papryczki de Padron (pimientos de Padron) czyli małe, typowo hiszpańskie papryczki, które są smażone i podawane z oliwą z oliwek i grubą solą. Uwaga niektóre mogą być bardzo pikantne. Zamówiliśmy również chopitos czyli malutkie ośmiorniczki, które obtoczone w mące są smażone na głębokim oleju, grillowaną solę i papas arrugadas czyli małe, typowo kanaryjskie ziemniaczki gotowane w łupinkach ze sporą ilością soli. Po odlaniu ziemniaków, należy je jeszcze na chwilę postawić w garnku na kuchence, tak aby resztka wody mogła odparować. Dzięki temu na skórce ziemniaków utworzy się skorupka z soli.

Taras w restauracji El Mirador

Jedzenie było bardzo dobre. Wszystko było świeże, prosto przyrządzone i ładnie podane. Jedyne zastrzeżenie mieliśmy do ryby i ośmiorniczek, które niestety nie były gorące. W restauracji był duży ruch i podejrzewam, że ta część naszego zamówienia chwile postała w kuchni zanim dotarła na nasz stolik. Jednak ogólne wrażenie bardzo dobre.

*Nie mieliśmy aparatu i nie pomyśleliśmy o zrobieniu zdjęć telefonem. Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony restauracji http://www.elmiradordelosabrigos.com/