Zachod Slonca

Teneryfa jest piękna: wycieczka w chmury

lis
2011
4 listopada, 2011

; Dodane do: Teneryfa atrakcje

Teneryfa w chmurach

Teneryfa to nie tylko morze, fajne plaże i słońce. Teneryfa zachwyca również pięknymi górami i lasami. Bardzo lubimy od czasu do czasu wybrać się na wycieczkę w wyższe partie wyspy. Kiedyś bardzo często chodziliśmy na dłuższe spacery z naszym psem, teraz kiedy na tylnym siedzeniu mamy małego pasażera, jeździmy raczej na objazdówki. Wsiadamy w samochód, jedziemy zatrzymując się przy punktach widokowych, idziemy na niedługi spacer do lasu, zatrzymujemy się w małym barze na małą przekąskę i zawsze zadowoleni wracamy do domu położonego bardzo blisko morza.

Wycieczka w chmury na Teneryfie

Miejsc do odkrywania na Teneryfie jest bardzo wiele. Z południa możemy pojechać w kierunku Vilaflor, położonej na wysokości 1,400 metrów wioski, w której jest malutki, bardzo stary kościółek i można tam kupić typowe, lokalne ciastka pieczone z dodatkiem migdałów. W okolicy Vilaflor zaczyna się również wiele szlaków pieszych wędrówek. Z Vilaflor można jechać w kierunku Teide, nigdy nie zabraknie tu pięknych widoków, a co więcej nigdy nie są one takie same. Bardzo ciekawe są również położone na północy Góry Anaga.

Sosny Kanaryjskie

My kilka dni temu wybraliśmy się w okolicę Esperanza i zachwycił nas ten rejon z pięknymi, wilgotnymi lasami. Andrzej z Wiktorem byli zajęci szukaniem idealnego kawałka kory, z której Andrzej wystrugał w domu fajną łódkę. Słyszałam, że w lasach w okolicy Tacoronte/Esperanza można znaleźć grzyby. My tym razem nie natknęliśmy się niestety na żadne.

Szyszki na Teneryfie

Najczęściej jesienią i zimą wyższe części Teneryfy spowite są chmurami i mgłami. Niesamowite jest uczucie kiedy wjeżdża się na obszary znajdujące się ponad chmurami. Widoki są niepowtarzalne, bajkowe i zawsze choć na chwilę zapierają dech w piersi. Trzeba jednak pamiętać, że temperatura w górach jest o wiele niższa niż nad samym morzem i warto zabrać ze sobą ciepłe ubranie.

Góry na Teneryfie

Bardzo lubię zajeżdżać do małych barów przy okazji naszych wycieczek w góry. Ostatnio niestety nie mamy szczęścia i trafiamy do miejsc serwujących bardzo słabiutkie jedzenie. Cały czas mam w pamięci malutkie bary na La Gomerze, w których jedzenie jest świeże, pyszne i tanie. Kiedyś podczas naszej wizyty na tej sąsiedniej wyspie zajechaliśmy do baru na śniadanie. Starsza pani z przerażeniem spojrzała na turystów, po czym odetchnęła z namacalną wręcz ulgą, kiedy używając naszego słabiutkiego jeszcze wtedy hiszpańskiego, zamówiliśmy kanapki z kozim serem, sałatkę i kawę. To były najlepsze kanapki z kozim serem jakie jadłam a atmosfera tej wysypy też ogromnie mi odpowiada.